רקטור חדשה לאוניברסיטת חיפה

פרופ' מונה מרון, נבחרה על ידי סנאט האוניברסיטה לרקטור הבא של האוניברסיטה, במקומו של פרופ' גור אלרואי שאמר: "הבחירה בה מסמלת יותר מכל דבר אחר את רוחה המיוחדת של האוניברסיטה".

| עודכן: אפריל 11, 2024

פרופ' מונא מארון יחד עם פרופ' גור אלרואי, הרקטור הנוכחי והנשיא הנבחר של אוניברסיטת חיפה (צילום: אוניברסיטת חיפה)

מונה מארון היא חוקרת בעלת שם עולמי בתחום מדעי המוח ולחץ פוסט טראומטי וכיום משמשת כסגנית נשיא למחקר. עם מינוי זה הופכת פרופ' מרון לחברת הסגל האקדמי הערבי הראשונה בישראל שמתמנה כרקטור באוניברסיטה.

מארון היא האשה הראשונה מהכפר עוספיא, שקיבלה תואר דוקטורט והפרופסור הערבייה הראשונה למדעי המוח בישראל. כמו כן, עמדה בראש חוג סגול לנוירוביולוגיה באוניברסיטת חיפה וכאמור מכהנת כיום כסגנית הנשיא למחקר של האוניברסיטה, גם בשני תפקידיה אלה הייתה האישה הערבייה הראשונה. היא הייתה חברה בוועדה לתכנון ותקצוב של המועצה להשכלה גבוהה (ות"ת), שם הייתה, בין היתר, ראש ועדת ההיגוי של הוות"ת להנגשת ההשכלה הגבוהה לחברה הערבית.

בנוסף לעבודתה האקדמית, פרופ' מארון מעורבת באופן פעיל בקידום ההשכלה הגבוהה בקהילה הערבית ובעידוד בני נוער ערבים לעסוק בקריירה מדעית. היא השתתפה ביוזמות רבות שמטרתן להגביר את המודעות למדע בקרב סטודנטים ערבים וחברה בארגונים שונים המוקדשים למטרה זו.

פרופ' גור אלרואי, אותו מחליפה אלרואי ומי שיתמנה לנשיא אוניברסיטת חיפה אמר: "אני שמח בבחירה של חברי הסנאט במונא וכבר ממתין בקוצר רוח כדי לעובד יחד איתה למען אוניברסיטת חיפה. הבחירה בה מסמלת יותר מכל דבר אחר את רוחה המיוחדת של האוניברסיטה. מונא נבחרה כי היא חוקרת מצטיינת, כי היא סגנית נשיא מצוינת למחקר שקידמה את המצוינות האקדמית שלנו וכי חברי וחברות הסגל האמינו שהיא האדם הנכון כדי להמשיך ולקדם את האוניברסיטה אל עבר היעדים והמטרות שלנו. ואצלנו באוניברסיטה, האדם הנכון יכול להיות גבר או אישה, יהודייה או ערביה – זה ממש לא משנה ולא חשוב. זוהי המשמעות של הקיום המשותף שלנו".

נושאים קשורים: אוניברסיטת חיפה, החברה הערבית


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *