פסח של טיולים עם פריחה ופעילויות למשפחה בטבע

רשות הטבע והגנים מזמינה את הציבור ליהנות מהאביב ולחוות מגוון חוויות ייחודיות לכל המשפחה בימי חג הפסח וחול המועד, בעשרות גנים לאומיים ושמורות טבע ברחבי הארץ, מהצפון ועד הדרום.

| עודכן: אפריל 10, 2024

עין אפק. צילום :תמר עבדת

לקראת חג הפסח רשות הטבע והגנים מזמינה את הציבור הרחב לצאת אל הטבע ולציין את חג האביב בגנים הלאומיים ובשמורות הטבע ברחבי הארץ. גם השנה, אנו שמחים להציע מגוון פעילויות לכל המשפחה, המותאמות לרוח החג ולעונת האביב, ומקווים שהשהייה בחיק הטבע תסייע בהפגת המתחים ובהעלאת המורל שהביאה איתה התקופה האחרונה.

למטיילים יחכו מגוון רחב של סיורים, הדרכות, סדנאות והפעלות עם שלל חוויות באתרי רשות הטבע והגנים מצפון ועד דרום. מזג האוויר האביבי והנעים שמביא איתו חג הפסח, יחד עם ההתעוררות היפהפייה של הטבע, והעובדה כי רבים מאיתנו צפויים להישאר השנה בארץ ולא לטוס לחו"ל – יוצרים הזדמנות מעולה לתכנן חופשה קלילה יחד עם בני המשפחה וליהנות מהטוב שיש לארץ הזו להציע. במיוחד לקראת החג, בחרו ברשות הטבע והגנים אתרים שהיו סגורים מתחילת המלחמה – גן לאומי הבשור (פארק אשכול) בדרום וגן לאומי יחיעם בצפון.

לאלו שיבחרו ללון באחד מחניוני הלילה של רשות הטבע והגנים, מחכה חוויה מיוחדת ומומלץ להגיע ולחגוג באתרים את ערב החג הראשון או השני. בין חניוני הלילה ניתן למצוא את מעין חרוד, חוות משמר הכרמל, נחל עמוד וכוכב הירדן בצפון, תל אשקלון, קסטל ומקורות הירקון במרכז, וממשית, חי בר יטבתה, בארות, מצדה ותל ערד בדרום.

רשות הטבע והגנים ממליצה לציבור המטיילים להירשם מראש כבר עתה לביקור באתרים במועד הרלוונטי על מנת להבטיח את כניסתכם. את הרישום לאתרים ניתן לבצע באמצעות מערכת תיאום הביקור באתר רשות הטבע והגנים. המטיילים שיירשמו מראש יוכלו גם לקבל הודעות ועדכונים חשובים מבעוד מועד סביב פעילות האתר אליו נרשמו.

בין הפעילויות שתפגשו בשמורות ובגנים הלאומיים ברחבי הארץ: פסח מול הנוף בגן לאומי סוסיתא, עם תחנות תצפית טלסקופים והדרכות על, חיפוש אפיקומן וחידון משפחתי מהנה בגן לאומי ציפורי, חוויית לילה קסומה בגן לאומי בית שאן, שתאפשר למבקרים ליהנות מהקמתה לתחייה של האימפריה הרומית לאורם של עשרות לפידי אש ודוכני רחוב עם מאכלים אותנטיים, ביקור במקום הנמוך ביותר בעולם בגן לאומי עינות צוקים, סיור בשעת יום או לילה בגן לאומי כוכב הירדן, היכרות בסיורים מומחזים עם הפסיפס המרהיב מבית הכנסת בעזה באתר השומרוני הטוב, הנאה מהזריחה היפה ביותר בארץ, מופע אור קולי ומסלול אתגרי בגן לאומי מצדה והתמסרות לקצב המדבר בגן לאומי ממשית עם העיר הנבטית שמתעוררת לחיים, סדנאות "קסם המדבר" של שוק אתני מסורתי, התנסויות יצירתיות ואירוח אותנטי. מגוון גדול של פעילויות וחוויות לכל המשפחה מחכות לכם באתרים נוספים של רשות הטבע והגנים בכל רחבי הארץ, ואנו מזמינים אתכם להתעדכן באתר רשות הטבע והגנים.

גן לאומי מצדה- אתגר מצדה.צילום: אבישג אילון

למי מכם שרוצה לחוות מגוון חוויות ולהתחבר באופן המירבי לטבע, הנוף והמורשת שהם חלק בלתי נפרד מן הזהות הישראלית, ניתן לרכוש מנוי מטמון, שהוא חוויה ישראלית במלואה. המנוי השנתי של רשות הטבע והגנים המאפשר לכם לטייל עם המשפחה במסלולים מדהימים, ליהנות מנופים עוצרי נשימה והכל בכרטיס אחד במשך שנה שלמה מיום ההצטרפות. המנוי מאפשר כניסה חינם ללא הגבלה לכ-65 גנים לאומיים ושמורות טבע למשך שנה, 25% הנחה על לינת שטח בחניוני הלילה והנחות מיוחדות על פעילויות, טיולים ואתרי תיירות פרטיים.

במהלך חג הפסח, יפעלו תחנות הסברה מיוחדות בנושא הנשרים, הנמצאים בסכנת הכחדה עקב סכנות רבות הנמצאות בשטח ובראשן סכנת ההרעלות. הפעילויות יתקדמו בשמורת הטבע גמלא, שהייתה מאז ומעולם ביתם של הנשרים המקראיים, שם תתקיים תחנת יצירה של סטיקרים במזנון השמורה. בנוסף יוקמו גם עמדות הסברה בשמורת הטבע חי בר כרמל ובמחוז דרום בחנייה של אחוזת הקבר של בן גוריון בסמוך לפסל הנשר.

רעיה שורקי, מנכ"לית רשות הטבע והגנים: "דווקא בתקופה מאתגרת זו, כשכולנו זקוקים למנוחה ולאיחוד המשפחות, הטבע מהווה מפלט ומקום לחידוש הכוחות והחג שעומד בפתחנו הוא הזדמנות מעולה לעשות זאת. אני מזמינה את כולם לבקר בגנים הלאומיים ובשמורות הטבע, להתרגש מפריחת האביב, להתחבר לשורשים ולמורשת, ולשאוב השראה ותקווה. אנא הקפידו לשמור על כללי הטיול הבטוח, לאסוף אחריכם את הפסולת ולעזור לנו לשמור על חג נקי ונעים וליהנות מחג פסח כשר ושמח".

רשות הטבע והגנים שבה ומזכירה למטיילים את כללי הטיול הבטוח על מנת שהטיול יהיה מהנה ויסתיים בשלום. הקפדה על כללי הטיול הבטוח שרשות הטבע והגנים מפרסמת מצילה חיים. אנו קוראים למטיילים לבחור במסלולי טיול קצרים, עם נקודות מוצלות לאורך הדרך ולהימנע מטיולים בשעות החום הכבדות. כמו כן מוזמנים המטיילים לפקוד את תחנות המידע וההסברה שהוצבו בסיוע המשרד להגנת הסביבה במגוון אזורי טיול מבוקשים בשמורות הטבע והגנים הלאומיים ולקבל הכוונה והדרכה הן על מסלול הטיול והן על הכללים לטיול בטוח ושמירה על הטבע.

לינק לרשימת כלל הפעילויות:
https://www.parks.org.il/activities/

נושאים קשורים: פסח, מטיילים, רשות בטבע והגנים, אביב


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *