מחאת החקלאים מתרחבת: היום התקיימה הפגנה במושב אביבים על גבול הצפון
מערכת כרמליסט | עודכן: אוגוסט 17, 2021

מחאת החקלאים מתרחבת: מאז נודע על הרפורמה המתוכננת של משרד האוצר ומשרד החקלאות במטרה לאפשר ייבוא של פירות וירקות מחוץ לארץ, מה שאמור להוזיל את מחירי הפירות והירקות של תוצרת החקלאים הישראלים, החלו מחאות ברחבי המדינה בכלל וברחבי הצפון בפרט בעד התוצרת הישראלית.
במהלך ההפגנה התרחש אירוע די חריג שכמה מהחקלאים ניסו לחבל בגדר הגבול עם לבנון
ירון בלחסן, מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות, חקלאי מרמות נפתלי, שהשתתף היום 17.8 בהפגנת החקלאים באביבים על גבול הצפון, אמר:
"הוריי הגיעו בשנת 1962 להתגורר בגבול הצפון וייסדו את מושב רמות נפתלי, אבי הקים את המושב עם קומץ חברים שהגיעו לכאן בתחושת ציונות. אבא נטע את המטעים הראשונים של המושב, אני נולדתי כאן בגבול, ואחי איתן ז"ל מפקד סיירת הצנחנים נהרג כאן, ממש מעבר לגדר, בלבנון, בהגנה על המולדת, כל בוקר אבי צופה אל המקום בו נהרג איתן והלב נשבר, כל יום מחדש. תתבייש ממשלת ישראל! אנו החקלאים היושבים לאורך כל הגבול, משמשים כאזרחים-חיילים של מדינת ישראל, ושומרים על אדמות הלאום, הגבולות, וביטחון המזון של המדינה. את כל זה רוצים ממשלת ישראל, פורר וליברמן – להחריב ולרסק, מתכננים לנשל את מגדלי העופות מפרנסתם, את מגדלי הפירות והירקות מאדמתם ומקור לחמם, ולמוטט אלפי משפחות. אנו נמשיך להילחם! לא נעקור את המטעים, נמשיך לעבד את אדמת הלאום על גבול הצפון, יחד עם מגדלי הירקות בעוטף עזה, עם החקלאים המצוינים בערבה ובבקעה- לאורך גבולות המדינה. תתבייש ממשלת ישראל! תסתכלו בעיניים של אבא שלי, ששכל כאן את בנו- ותגידו לו את האמת! על ממשלת ישראל להוציא את הרפורמה ההרסנית מחוק ההסדרים לאלתר! ואני מצפה מכל שרי הממשלה לפעול לשם כך"

