הסתיים המחזור הראשון של "שומרות סף" בקהילה בעכו
מערכת כרמליסט | עודכן: יוני 29, 2021

בימים אלה הסתיימה הכשרת המחזור הראשון של "שומרות סף" בקהילה בעיר עכו. מדובר בפרויקט ייחודי שעיריית עכו והרשות לביטחון קהילתי הפעילו כחלק מהמאמץ למיגור תופעת האלימות הבין זוגית.
הפרויקט הינו תוצר של שיתופי פעולה בין גורמים בעירייה, הרשות לביטחון קהילתי, המינהל לקשרי קהילה, יועצת ראש העיר לקידום מעמד האשה, המרכז לטיפול ומניעת אלימות במשפחה ועו"ס קהילה מהמנהל לשירותים חברתיים.
רציונל הפרויקט נשען על ההנחה שנשים רבות הסובלות מאלימות בין זוגית חשות חוסר אונים ובדידות, אינן מכירות שירותים להן הן זכאיות או שהן נמנעות מפנייה לקבלת עזרה.
עבור התכנית גיוסו נשים הנמצאות במסגרת תפקידן במגע יומיומי עם נשים, ובעזרת ההכשרה שעברו הן תוכלנה לאתר ולסייע לנשים נפגעות אלימות. בהכשרה למדו 13 נשים שהשתתפו בחמישה מפגשים.
בין השאר הן למדו כיצד לזהות סוגי אלימות, מהן נורות האזהרה בזוגיות אלימה, מהם המענים הקיימים בקהילה וכיצד עליהן לפנות לאישה הנתונה באלימות.
מפגש הסיום התקיים בהשתתפות ראש העיר עכו, שמעון לנקרי, מנכ"ל העירייה יניב אשור, מנהלת התכנית למאבק באלימות, סמים ואלכוהול שולה אזולאי, ראשת מנהל קשרי קהילה, ליזו אוחיון, יועצת ראש העיר לקידום מעמד האשה, אתי סבג, ראשת מנהל החינוך אורית אסייג וראשת המנהל לשירותים חברתיים, עדי מקל. במפגש הוענקו תעודות סיום חתומות על ידי ראש העיר, אשר בירך אותן על עבודתן החשובה והירתמותן למאמץ העירוני למניעת אלימות כלפי נשים והעצמתן.
בקרוב ייפתח מחזור חדש. לפרטים והרשמה: נעם קרמר, מנהל מרכז טיפול ולמניעת אלימות במשפחה 04-9956290 (ניתן לשלוח הודעת וואטספ)