הנה עוצרת הרכבת-עוד קטסטרופה ליבואני התבואות לישראל

| עודכן: אפריל 28, 2021


אם לא די בפקק העצום בנמלי ישראל, בעיכובים בפריקת אוניות, בקנסות בהיקף עשרות/מאות מיליוני דולר לחברות הסחר הימי (המחכירות אוניות, שמגיעות לארץ), והנה 'עז' חדשה נחתה על ראש יבואני התבואות:
השבתת קו הרכבת: חיפה – בני ברק.

במה מדובר?
בבני ברק יש ממגורה גדולה (אסם/מחסן גדול לתבואות) של כ- 45,000 טון לאחסון גרעיני חיטה. כושר הקבלה: כ- 2,000 טון חיטה ביום, שמגיעים בקרונות רכבת מנמל חיפה (55 – 52 קרונות רכבת ביום)
מאז אחרי פסח, מיובאת לארץ מאסה עצומה של חיטה מהעולם (כי חיטה שנקצרת לפני פסח: אינה כשרה).
בנמל חיפה עוגנות אוניות ועליהן קרוב ל- 200 אלף טון חיטה. חלק מהחיטה שייכת לטחנות קמח/יבואנים דרומיים, שנאלצים להביא בלית ברירה אוניות לחיפה, בגלל אי יעילות נמל אשדוד.
השבתת הרכבת בעת הזו – קטסטרופה. אין בישראל אפילו מלאי מספק פנוי של משאיות להובלה. בשעה האחרונה שוגר מטעם עו"ד דקל ברוקמן, מזכיר איגוד יבואני התבואות, מכתב בענין למנכ"ל רכבת ישראל ולמנכ"ל משרד התחבורה.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *