חיילי "פרק משימה" חוזרים לחיפה: גרעין יפתח מצטרף לעשייה החינוכית בעיר
לאחר ארבע שנות הפסקה, חיילי "פרק משימה" של תנועת המחנות העולים חוזרים לחיפה ומשתלבים בעשייה החינוכית והחברתית בבתי הספר ובמרכזי הנוער בעיר.
מערכת כרמליסט | עודכן: נובמבר 10, 2025

אחרי ארבע שנות היעדרות – חיילי "פרק המשימה" של תנועת המחנות העולים חוזרים לפעול בחיפה. 17 חיילים מגרעין "יפתח", ששירתו כלוחמים בחזית הדרום, מצטרפים כעת לעשייה החברתית והחינוכית בבתי הספר ובמרכזי הנוער ברחבי העיר, בשיתוף האגף הביטחוני-חברתי של משרד הביטחון ועיריית חיפה.
החיילים יעסקו בהובלת יוזמות חינוכיות, בהכנת בני נוער לשירות משמעותי בצה"ל, ובפיתוח תחושת אחריות, מנהיגות ותרומה לקהילה. בבוקר הם ילוו תלמידים במוסדות החינוך, ואחר הצהריים ישתלבו בפעילות הקהילתית בשכונות.
באירוע קבלת הפנים שנערך לכבודם השתתפו מנכ"ל העירייה דוד לוריא וראש מינהל החינוך אילנה טרוק, שהביעו הוקרה על תרומתם. לוריא ציין כי “החיילים מביאים איתם רוח של ערבות, מנהיגות ואכפתיות — תכונות שהופכות את חיפה לעיר חזקה קהילתית וחברתית”.
טרוק הוסיפה: “נוכחותם של חיילי פרק המשימה בבתי הספר ובמרכזי הנוער מחזקת את יסודות החינוך הערכי בעיר. הם מודל לחיקוי עבור הדור הצעיר, ומסייעים לנו לעצב עתיד טוב יותר לחיפה”.
החיילים, שמתגוררים יחד במסגרת קהילתית בעיר, כבר החלו בפעילות בשכונות נווה דוד, קריית שפרינצק, הדר ורמות ספיר – ומקווים להפוך לחלק בלתי נפרד מהחיים החברתיים והקהילתיים של חיפה.