היסטוריה בחיפה: שורת המיכלים הראשונה בחוות תש״א נעלמת מהנוף

היום (רביעי, 17.9) נרשם ציון דרך במפרץ חיפה: החלה הריסת שורת המיכלים הראשונה בחוות תש"א בקריית חיים – שבעה מיכלים ענקיים, שחלקם כבר אינם פעילים, יפורקו במהלך השנה הקרובה. זהו השלב הראשון בתהליך מקיף, שבסיומו יתפנה שטח עצום של מאות דונמים על קו החוף לטובת פיתוח עירוני חדשני, מרחבים ירוקים ותיירות חופית.

| עודכן: ספטמבר 18, 2025

קרדיט צילומים: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה

בטקס הרשמי השתתפו שר האנרגיה אלי כהן, ראש העיר יונה יהב, סגניו סופי נקש ואביהו האן, מנכ"ל העירייה דוד לוריא, יו"ר חברת תש"א חיים אביטן, המנכ"ל עוזי לוין, ראשי רשויות מהאזור ונציגי ציבור. יהב הדגיש בנאומו: "פינוי המיכלים הוא רגע היסטורי. אחרי עשרות שנים של מתקנים מזהמים בלב שכונות – אנו פותחים פתח לעידן חדש של שיקום ופריחה במפרץ חיפה. זהו ניצחון ההתמדה והשותפות עם התושבים והממשלה".

המיכלים, ששימשו לאחסון נפט גולמי, נוקו במערכת סגורה בהתאם לדרישות המשרד להגנת הסביבה והנחיות בטיחות מחמירות, והם יפורקו בהקפדה על תקנים סביבתיים בינלאומיים.

שר האנרגיה כהן אמר: "הבטחנו וקיימנו – פינוי המיכלים הצמודים לבתים בקריית חיים הוא בשורה היסטורית שתשפר את איכות החיים ותאיץ פיתוח אזורי". אביטן הוסיף: "זהו מהלך לאומי שמחבר ביטחון אנרגטי עם אחריות סביבתית. אנו כותבים כאן פרק חדש של תשתיות ירוקות לדור הבא"

בצילום: משתתפי הטקס אוחזים בהיתר ההריסה שהנפיקה עיריית חיפה להריסת המיכלים

המפרץ, ששנים רבות סימל תעשייה מזהמת, מתחיל להפוך לעוגן ירוק, חדשני וחופשי. חיפה כותבת את העתיד שלה מחדש.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *