ועידת העתיד הכלכלי בסמי עופר: "חיפה יכולה להפוך לחממת AI מתקדמת"

באצטדיון סמי עופר נמשך היום כנס "העתיד הכלכלי של מטרופולין חיפה" – והפאנל המרכזי עסק בשאלה הבוערת: איך מזניקים את חיפה למטרופולין המוביל של ישראל? התשובות שנשמעו על הבמה היו חדות וברורות: המפתח טמון בבינה מלאכותית, ברפואה ובשמירה על המוחות הצעירים בעיר.

| עודכן: ספטמבר 4, 2025

אילוסטרציה

ד"ר איה סופר, סגנית נשיא לטכנולוגיה בינה מלאכותית ב־IBM, סימנה את הכיוון: "אנחנו בתחילת הדרך של ה־AI, ולכן יש הזדמנות אמיתית לחיפה להפוך את עצמה לחממת AI מתקדמת. אנשים שגרים כאן אוהבים את העיר ונשארים בה – זו נקודת פתיחה נדירה."

רועי בר־קט, מנכ"ל אינטל קפיטל, הדגיש את חלון ההזדמנות: "עם ההתפוצצות של מהפכת ה־AI, חיפה יכולה לרכב על הגל ולצמצם את הפער מול הפוטנציאל העצום שטמון בה."

שירלי פדידה־דגן, מנכ"לית גב מערכות, התריעה מפני בריחת המוחות: "הדיור כאן זול בשלושים אחוזים, אבל המטות של החברות הגדולות לא נמצאים בחיפה. אין כאן מספיק תפקידי שיווק ואסטרטגיה. אנחנו, המעסיקים, מוכנים אפילו לפגוע ברווחיות כדי להשאיר את העובדים בעיר לטווח ארוך."

פרופ’ מונא מארון, רקטורית אוניברסיטת חיפה, חיברה בין אקדמיה לפיתוח עירוני: "בקרוב ייפתחו שני בתי ספר לרפואה בחיפה. אנחנו צריכים למשוך לכאן את כל מה שקשור לרפואה – מדטק והייטק רפואי. זה יכול להוביל להתפתחות של ממש."

כך או כך, המסר שעולה מהפאנל ברור: חיפה מחזיקה את כל הקלפים – טכנולוגיה, אקדמיה, רפואה וקהל צעיר – עכשיו נדרשת החלטה אמיצה שתשדרג אותה ממטרופולין מנומנם לחממת חדשנות עולמית.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *