גלגלי העתיד נעים בקרית חיים: שביל האופניים הראשון במסגרת פרויקט המטרופן – חיבור ירוק בין שכונות, קהילות ותחבורה ציבורית

ביום חמישי בבוקר, בצד שקט של קריית חיים, נשמעה פעימה חדשה: לא רעש של מנועים – אלא גלגול שקט של צמיגים על אספלט חדש. שביל האופניים הראשון בעיר נחנך, ופותח דלת למהפכה תחבורתית ירוקה בלב מטרופולין חיפה.

| עודכן: אוגוסט 8, 2025

צילום: ראובן כהן דוברות עיריית חיפה אילוסטרציה: כרמליסט

השביל, שאורכו כ־2.5 קילומטרים, מחבר בין כביש 4 לרחוב האצטדיון, חוצה את השכונות, נוגע במוסדות חינוך, ונושק למרכזי תעסוקה. לא עוד מסלול מבודד – אלא חוט תחבורתי שמושך איתו עתיד בר־קיימא, נגיש ונעים.

פרויקט המטרופן, ביוזמת משרד התחבורה, עיריית חיפה וחברת חוצה ישראל, שואף ליצור רשת אינטגרטיבית של כ־25 קילומטרים של שבילים שיחברו את חיפה עם הקריות – קריית אתא, קריית ים, קריית מוצקין וקריית ביאליק – ויתממשקו לתחנות מטרונית, רכבת ישראל, אוטובוסים, רכבלית – ובקרוב גם קו הרכבת הקלה "נופית".

שרת התחבורה, תא"ל (מיל') מירי רגב, הכריזה בטקס:
"החזון שלנו הוא תחבורה חכמה, ירוקה ומחוברת. אנחנו מחברים קהילות – לא רק תחנות."

ראש העיר יונה יהב, שראה כבר מהפכות נבנות ונופלות, הגדיר זאת כך:
"זוהי אבן דרך. לא רק לתשתיות – אלא לאורח חיים. חיבור בין שכונות, בין אנשים, בין הצפון לעתידו."

החזון מלווה בתכנון מדויק: גינון, ריהוט רחוב, תאורה חכמה – וגם סימון ברור לרוכבים. לא עוד סכנת חיים לצד אוטובוסים שועטים, אלא מרחב מוגן שמכבד את האדם הפשוט – על שני גלגלים.

מנכ"ל חוצה ישראל, דן שנבך, חתם את הטקס במשפט תשתיתי אך מדויק:
"רוכב שזז בקלות – הוא אזרח שזוכה בזמן, בבטיחות ובאיכות חיים."

לקריית חיים, ולחיפה כולה – זו התחלה של דרך חדשה. שקטה, ירוקה, מתגלגלת.


נושאים קשורים: #חיפה #קריית_חיים #מטרופן #שבילי_אופניים #תחבורה_ירוקה #כרמליסט


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *