20.09.2021

יום שני

שירות ההצלה הימי הבריטי

כל מי שחי, טייל, או ביקר בבריטניה והטריטוריות שלה, נתקל שוב ושוב- כמעט בכל חנות, מלון או מוסד- ציבורי או פרטי, באותן קופות תרומה קטנות, דמויות סירת הצלה- הפונות לציבור לתרום ל- RNLI.

ה- RNLI- Royal National Lifeboat Institution הוא שירות ההצלה הימי הבריטי, המקיף את כל האיים הבריטים, כולל אירלנד ואיי התעלה (ג'רזי, גרנסי ואחרים).

בריטניה היא מערכת איים מוקפת ים מכל עבריה- האוקינוס האטלנטי הצפוני, הים הצפוני, איזור צפון ביסקאיה, התעלה האנגלית (למנש). כל איזורי הים האלו מאופיינים במזג אוויר לא יציב, הפכפך מאוד, וסופות קשות ופתאומיות היכולות להופיע לרגע- או להמשך שבועות ארוכים.

תהפוכות מזג האוויר האלו, ואזורי הים המושפעים מקשת רחבה של גורמים- גרמו לאורך מאות בשנים לאובדן רצוף ומתמשך של כלי שייט רבים ונפשות רבות. בכל מקום שבו יניח המבקר את רגלו- בים או בחופים הבריטיים- הוא ידרוך על שרידי כלי שייט שנטרף.

ב-1824, נוסד אירגון סירות ההצלה הבריטי- שמטרתו הצלת חיים וספינות בים. המלך ג'ורג' הרביעי פרש את חסותו על האירגון, אשר מאז נמצא תחת חסות בית המלוכה הבריטי.

כיום- הפטרונית של אירגון ה- RNLI  היא המלכה אליזבט II.

כמעט כל אנשי אירגון סירות ההצלה הם מתנדבים.

האירגון ממומן מחסויות של גורמים מסחריים ואחרים (למשל בית המלוכה הבריטי) 65%, ומתרומות 28%.

לאורך שנות קיומו, התפתח האירגון, וכיום הוא כולל 238 תחנות הצלה הפרושות לאורך כל חופי בריטניה, אירלנד ואיי התעלה.

לאירגון 444 כלי שייט הכוללים מגוון סוגים- מסירות גומי קטנות, ועד ספינות גדולות המתוכננות לעמוד בכל מצב ים קיצוני.

אירגון ה-RNLI השתתף במלחמת העולם הראשונה והשניה ותרם להצלת נפשות רבות באותן שנים שבהן אוניות הוטבעו כמעשה של יום ביומו.

אירגון ה-RNLI השתתף גם בפינוי הצבא הבריטי  ( והצרפתי) הנסוג מדנקירק.

מאז היווסדו, ב-1824, הציל אירגון ה-RNLI מעל 140 אלף נפשות.

רק בשנת 2014- לדוגמא, הוזנקו ספינות האירגון 8,462 פעמים, וחילצו 8,727 אנשים.

בשנת 2015- הצילו אנשי וספינות ה-RNLI  בממוצע 22 נפשות ביום-מידי יום ביומו.

במהלך שנות קיומו- איבדו את חייהים מעל 600 אנשי צוותי סירות ההצלה במהלך פעולות הצלה שבוצעו. לזיכרם, ישנו אתר הנצחה בעיר Pool.

בצילומים המצורפים- נראה מודל של אחד מדגמי סירות ההצלה שמשמשות את ה-RNLI, סירת ה-SEVERN.

זוהי סירה מהירה מאוד ורבת כוח, היכולה להתמודד עם מצבי ים קיצוניים. היא בעלת יכולת התיישרות והתייצבות- גם אם תתהפך כשהתורן כלפי מטה.

בספינה ישנה מרפאה קטנה היכול לטפל בניצולים, וכן מנוף הדראולי להורדת סירת גומי מהספינה- או העלאת ניצולים וכלי שייט קטנים מהים.

בתמונות המודל –המוצג במוזיאון GREIF שבחיפה, נראה גם חתך של פנים הספינה-ונראים תאי הצוות

בשורת המושבים הראשונה- יושבים- מימין- נווט ומפעיל הרדאר, במרכז- מפקד הספינה, ומשמאל- ההגאי.

בשורה השנייה יושבים- מימין-אלחוטן IT, ובשני המושבים משמאל- ימאים/מכונאים.

בתא האחורי יושב משמאל-הצ'יף אנג'יניר מול לוח הבקרה ועם תצפית עין אל חדר המכונות.

משמאל יושבים הרופא והחובש- ליד דרגשי הטיפול בניצולים.

אנשי הצוות קשורים למושביהם כמו טייסים של מטוסי קרב-על מנת שלא ייפגעו בטילטולי הספינה.

מוזיאון GREIF

מוזיאון GREIF

מוזיאון GREIF ממוקם בשכונת נווה שאנן בחיפה- ליד שער הטכניון המוזיאון מכיל אוסף בן מעל ל-1,000 מודלים המציגים פרקים בהיסטוריה וטכנולוגיה כלל עולמית בתחומים הבאים: שייט ,תעופה, התפתחות הרכב , חקר החלל, היסטוריה צבאית. המוזיאון נקרא על שם פנינה וזהר גריף. הביקורים במוזיאון הינם בתיאום מראש בטלפון 0545-451-284

שתפו עכשיו

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter

יכול גם לעניין אותך

חדשות חיפה

לקראת חג סוכות: הממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה קורא לציבור לנקוט במשנה זהירות בשימוש במכשירי חשמל בתוך הסוכה

לקראת חג סוכות הממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה, איגור דוסקלוביץ, פונה לציבור ומבקש תשומת לב מרבית לאזהרות והוראות הבטיחות בשימוש במכשירים חשמליים בתוך הסוכה. הממונה

מעקב
הודע על
guest
0 Comments
פידבקים מוטבעים
ראה את כל התגובות