30.07.2021

יום שישי

משפחה שנתקעה ללא אשרת כניסה לארה"ב החליטה לתבוע את סוכנות הנסיעות

משפחה עם שלושה ילדים החליטה להזמין דרך חברת נסיעות "חבילת תיור" לשלושה שבועות, לארה"ב וממנה, חבילה שכללה טיסות, השכרת רכב בחו"ל, הזמנת שייט וכן ייעוץ מקצועי בכל הנוגע לחבילת הנופש. לכל בני המשפחה היו דרכונים ישראלים ובנוסף- לאב ישנה אשרת כניסה לארה"ב ולאמא ולילדים ישנם בנוסף גם דרכונים שוויצרים (ולאחד הילדים אף דרכון אמריקאי).

המשפחה הגיעה בליל הטיסה לשדה התעופה, אז התברר להם בדלפק הבידוק של חברת התעופה אירופלוט, כי הם אינם מורשים לעלות לטיסה בהעדר אשרת ESTA (-אישור כניסה לארה"ב למחזיקי דרכונים אירופאים). הם ניסו לקבל את האישורים הנדרשים באמצעות אתר האינטרנט ואולם, לפני שהספיקו למלא את הטפסים- נסגר דלפק הבידוק של חברת התעופה. לבסוף, הם עלו לטיסה יומיים אחרי כן ונשאו בעלויות. הטיסה חזור יצאה באיחור של יום וממקום הרחוק ב-4 שעות נסיעה והמצריך השכרת רכב ושהות נוספת במלון, על חשבון המשפחה.

לטענת המשפחה, סוכנת הנסיעות לא אמרה להם שהם צריכים אישור ESTA, לטענתם היא לא בדקה את מסמכי הנסיעה ההכרחיים לצאת מן הארץ ולשהות בארה"ב, ולא נשלח אליהם מסמך עם דרישות, כפי שסוכנות נסיעות אמורה לשלוח לפי החוק (תקנות שירותי תיירות). עוד הם טענו כי סוכנות הנסיעות פעלה ברשלנות והפרה את הוראות חוק הגנת הצרכן. 

סוכנות הנסיעות טענה כי היא לא מספקת בעצמה את שירותי התיירות ולא אחראית לביצוע. בנוסף, לטענתה, אנשים בעלי דרכון שאינו ישראלי- צריכים לבדוק בעצמם את הצורך באשרה או בוויזה מול השגרירות הרלוונטית והטיפול של חברת הנסיעות מתייחס רק לבעלי דרכון ישראלי ומי שיש לו דרכון זר עליו לבדוק זאת עצמאית. 

בית משפט השלום בנתניה קבע כי על סוכנות נסיעות מוטלת החובה למסור מידע מקצועי ללקוח לרבות באשר לצורך באשרות כניסה למדינת היעד. ברור כי מדובר במידע חשוב לעסקה, מידע הנדרש לצורך מימוש מטרת רכישת כרטיסי הטיסה וחבילת התיור. סוכנות הנסיעות מחויבת לגלות את המידע גם לבעלי דרכונים ישראלים וגם למחזיקים בדרכונים זרים. עובדה גם שסוכנות הנסיעות גובה את אותה עמלת סוכן הן מבעלי דרכונים זרים והן מבעלי דרכונים ישראלים.

לכל הפחות, אם סוכנות הנסיעות אינה בקיאה במידע, עליה להפנות את תשומת ליבו של הלקוח כי יתכן וישנו צורך בקבלת אשרת כניסה למדינת היעד וכי עליו לברר זאת בעצמו. בית המשפט קבע כי סוכנות הנסיעות לא עמדה בחובת הגילוי הנאות. היה עליה לתת למשפחה את המידע הנדרש בכתב וגם לוודא כי הם מבינים את המשמעות וכי הם יוודאו מול השגרירות הרלוונטית את נושא האשרה טרם ביצוע ההזמנה. גם המשפחה עצמה יכולה הייתה לנקוט ביותר זהירות ולבדוק האם חל שינוי במדיניות האשרות למחזיקי דרכון שוויצרי המבקשים להיכנס לארה"ב. לכן, בית המשפט חילק את האחריות כך: 85% לסוכנות נסיעות 15% למשפחה. סוכנות הנסיעות תשלם למשפחה 24,628 ₪ הן בשל הנזקים שנגרמו והן בשל עוגמת הנפש.

עו"ד מורן אריאלי

עו"ד מורן אריאלי

עו"ד מורן אריאלי הינה בעלת תואר ראשון ושני מאוניברסיטת חיפה והינה עוסקת בתחום האזרחי-מסחרי

שתפו עכשיו

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter

יכול גם לעניין אותך

חדשות היום

הבלאגן ברחוב הסייפן – עקיצה ב 54 שניות

אפילו חיפאים ותיקים ומנוסים ייאלצו להודות במבוכה שאינם יודעים היכן ממוקם רחוב סייפן. מדובר ברחוב קטן ושליו ללא מוצא באורך כולל של כ200 מטר, הממוקם

מעקב
הודע על
guest
0 Comments
פידבקים מוטבעים
ראה את כל התגובות