30.11.2021

יום שלישי

שדה התעופה חיפה מקור: Oyoyoy https://bit.ly/30XHTUD

המאבק על הרחבת שדה התעופה בחיפה מחריף

לאחר ששרת התחבורה הודיעה על ביטולו של הקמת שדה התעופה בעמק יזרעאל הודיע שר האוצר אביגדור ליברמן שיביא הצעות חוק להקמת שדה התעופה באזור חיפהאז היכן צריך שדה התעופה העתידי לקום ? הצביעו בסקר הגדול של כרמליסט

בסוף השבוע שעבר הודיעה שרת התחבורה מרב מיכאלי כי היא עתידה להביא הצעת חוק לכנסת לביטול האפשרות של הקמת שדה התעופה שהיה מתוכנן להיות מוקם בעמק יזרעאל.

זה קרה לאחר לחצים רבים של מועצות האזור והפגנות של התושבים שלא רצו את הקמת שדה התעופה בקרבת ביתם

למרות שהיו מספר גורמים שתקפו את ההחלטה, הושגה הסכמה גורפת ותמימות דעים בקרב השרים וחברי הכנסת, שמכירים את הנושא המורכב על כל צדדיו ובקיאים בכל הטיעונים.

כעת, פונים ראשי הרשויות להמשך הפעילות בנושא ומתרכזים בסיוע לגופי התכנון, על מנת לקדם הקמת נמל תעופה מרכזי בדרום הארץ ושדה תעופה בינלאומי, אזורי, לתושבי הצפון – בחיפה. זאת, כחלק מתכנון אסטרטגי, מקצועי, ארוך טווח, שיתאים לצרכיהם של כלל אזרחי המדינה, בעשרות השנים הבאות

כחלק מפעילותם של ראשי הרשויות, הוצגו עשרות דו"חות מקצועיים, ביניהם דו״ח כלכלי ארוך ומפורט, חוות דעת הנדסיות, דו"חות בריאות מאת מיטב המומחים בארץ ובעולם ואף דו"חות השפעה על הסביבה והתעסוקה. השוואות מפורטות אלו מראות, בבירור, עדיפות משמעותית לחלופת נבטים, על פני הקמת שדה תעופה בינלאומי בליבו של עמק יזרעאל.

"בימים הקרובים נביא הצעת החלטה למקום אחר להקמת שדה התעופה, ההחלטה תהיה מושכלת" אמרה מיכאלי והוסיפה:
"אם לא נשמור על האזורים הירוקים של המדינה לא יהיה מה לנשום, אך הולכים ונהיים צפופים יותר, הכבישים שהיו נסללים והפיתוח של האזור היה יורד, הנזק שהיה נגרם לאזור היה אסון".

"לדעתי יש אופציות שלא נבדקו עד הסוף, בסופו של דבר ההחלטה היכן להקים את השדה תהיה מושכלת".

יש לציין כי ההחלטה על מיקומו של עמק יזרעאל להקמת השדה נקבע עוד בתקופתה של שרת התחבורה הקודמת מירי רגב, וההחלטה של שרת התחבורה הנוכחית מרב מיכאלי בעצם מבטלת את החלטת העבר

במועצות האזור כמובן בירכו על דבריה של שרת התחבורה.

ראש מועצת קריית טבעון עידו גרינבלום מסר לכרמליסט: "מברך את שרת התחבורה על ההחלטה החשובה,  אני מודה לכל השותפים שעוסקים בנושא שנים רבות, באכפתיות ובהתמדה  – ראשי מועצות ועיריות מהצפון והדרום, תושבות ותושבים מסורים, אנשי תכנון, ביטחון וסביבה."

ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל אייל בצר: "אני מברך את שרת התחבורה על גילוי מנהיגות אחראית ורצינית למציאת הפתרון הנכון לבעיית התעופה במדינת ישראל. שוחחתי עמה על הקמת שדה תעופה בינלאומי אזורי בחיפה, שישרת את תושבי הצפון.
השרה הביעה התעניינות רבה ובקרוב תתקיים עמה פגישת עבודה בנושא."

עופר בן אליעזר ראש המועצה המקומית רמת ישי: "ראשית, אני מבקש לברך בשמי ובשם חברי, ראשי הרשויות מצפון ומדרום, את ראש הממשלה נפתלי בנט ושרת התחבורה מרב מיכאלי על ההחלטה האמיצה והנכונה שלא לקדם שדה תעופה בעמק יזרעאל, שהקמתו הייתה הופכת לבכייה לדורות. הצלחנו בעבודה מאומצת ומקצועית שנמשכה שנים, תוך שילוב זרועות בין ראשי רשויות מצפון, מהמרכז ובדרום ותושבי העמק, למנוע את הקמת השדה הבינלאומי בעמק ולשמור על איכות החיים של כולנו".

גם ראש מועצת מגידו איציק חולבסקי בירך: "אני מברך על הצעת ההחלטה שתביא שרת התחבורה  לאישור הממשלה. מרב מיכאלי מחוייבת זמן רב לעמדה המתנגדת לשדה בעמק ושבוע לפני הבחירות  במהלך ביקורה במגידו, היא חזרה על עמדתה בהצהרה משותפת איתי בשדות קיבוץ הזורע. מרב מוכיחה שוב בהצעתה לבטל השדה בעמק נחישות עקביות אופי ואומץ ציבורי. אני מתכוון לשוחח אישית  עם 11 שרים במסגרת פעולות השכנוע לקראת הישיבה הקרובה".

באופן טבעי לאחר שאופציית עמק יזרעאל ירדה לעת עתה מהפרק עולה שוב על השולחן אופציית הרחבת שדה התעופה בחיפה.

אופציית חיפה עולה מהר, עקב התנגדותו של שר הביטחון בני גנץ להקמת שדה התעופה בנגב, לטענתו של שר הביטחון הקמת השדה בנגב תפגע בפעילות מטוסי חיל האוויר בבסיסי נבטים וחצרים ועל כן אופציית הצפון נשארה חזק על המדף.

השבוע אמר שר האוצר אביגדור ליברמן כי יביא להצעת חוק את אופציית הקמת שדה התעופה בחיפה והודיע כי ישתף בהצעה את שרת התחבורה מרב מיכאלי וכי הוא מאמין שהיא תתמוך בה

ידוע כי ראש עיריית חיפה עינת קליש רותם נחשבת לתומכת נלהבת של מהלך הרחבת השדה, אך במועצת העיר חלוקים בנוגע לכך שאפשרות זו אכן מעשית.

חבר המועצה שמואל גלבהרט אמר לכרמליסט בנושא: "עינת קליש השתתפה יחד איתי בדיונים בהם הוכח והוסבר כי אין היתכנות להקמת השדה בחיפה, למרות זאת היא עדיין מתעקשת ורוקעת ברגל כמו ילדה שרוצה ממתק ולא יעזור כלום".

לפי דעת המומחים אין מקום לשדה תעופה בחיפה, לדעתי השדה יכול לקום ברמת דוד ועם תיכנון נכון והיקף מגבלת שעות יוכל לפעול ולא יהרוס את העמק כחלק מדעתם המופרכת של התושבים באזור שמה שמטריד אותם הוא הנוחות האישית שלהם, זה יביא לתנופה תיירותית וכלכלית לערי הפריפריה" סיכם גלבהרט

גם ראשי הערים בקריות תמימי דעים שלא ניתן להרחיב את שדה התעופה במפרץ חיפה

מעיריית קריית ביאליק נמסר לכרמליסט כי: "ראש העיר אלי דוקורסקי מתנגד להרחבת שדה התעופה בחיפה, אנשי מקצוע קבעו כי מיקומו הנכון של השדה הוא ברמת דוד"

גם ראש עירייית קרית מוצקין חיים צורי מתנגד להרחבת השדה בחיפה: "אני חושב שזה לא נכון להרחיב פה את שדה התעופה, באזור שלנו יש הרבה מפעלים פטרוכימיים מזוהמים ודעת המומחים אומרת שלא ניתן להקים פה שדה תעופה, המטוסים לא יכולים להמריא ולנחות מהים, אם המטוסים יעברו מעל הבתי זיקוק והמפעלים הפטרוכימיים זה יכול להיגמר באסון, לא חסרים מקומות להקים בהם את השדה".

ידוע שגם ראשי הקריות האחרות קרית ים וקרית אתא מתנגדים להרחבת השדה בחיפה.

אז היכן יקום שדה התעופה העתידי ? נראה שהקרב על המיקום רק מתחיל

 

עינת קליש רותם (צילום: עדי ברקן ורפאל מזרחי)

שתפו עכשיו

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter

יכול גם לעניין אותך

מעקב
הודע על
guest
0 Comments
פידבקים מוטבעים
ראה את כל התגובות