24.10.2021

יום ראשון

צילום: עמותת אור ירוק

בעשור החולף בחיפה: קרוב לאלף תאונות במעורבות משאיות ואוטובוסים

תאונת הדרכים הקטלנית בכביש 89 בה נהרגו מורן בן אלי, שלושת ילדיה ונהג האוטובוס אשר בסון מצטרפת לעשרות התאונות הקטלניות במעורבות אוטובוסים ומשאיות המתרחשות מדי שנה. קרוב ל-3,000 תאונות דרכים במעורבות רכבים כבדים (טנדר, טרנזיט, אוטובוס ומשאית במשקל 3.5 טון ומעלה) מתרחשות בממוצע מדי שנה, כ-130 מהן קטלניות בהן יש הרוג אחד לפחות.

למעלה ממחצית מהתאונות מתרחשות בתחום העירוני: 1,676 תאונות במעורבות משאיות ואוטובוסים מתרחשות בתחומי הערים והישובים מדי שנה בממוצע, מתוכן כ-44 תאונות קטלניות.

בעשור האחרון (2011-2020) אירעו בחיפה 962 תאונות דרכים במעורבות משאיות ואוטובוסים, מתוכן 18 תאונות קטלניות (בהן לפחות אדם אחד נהרג).בשנת 2020 אירעו בעיר 62 תאונות דרכים במעורבות כלי רכב כבדים.

מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס עולה כי בשנת 2020 התרחשו בכבישי ישראל 2,079 תאונות דרכים במעורבות של משאיות ואוטובוסים מתוכן 93 תאונות דרכים קטלניות. על פי הנתונים, בתחום הערים והישובים אירעו, בשנה זו 1,195 תאונות במעורבות רכב כבד, מהן 37 תאונות קטלניות.

מבין התאונות שאירעו עם משאיות, אוטובוסים וכלי רכב כבדים בעשור האחרון מעל 16 אלף התרחשו בערים ובישובים: למעלה מ-2,300 מהן אירעו בתל אביב-יפו, מעל 2,200 אירעו בירושלים, קרוב לאלף תאונות במעורבות רכב כבד אירעו בעשור החולף בחיפה, 656 בבאר שבע ו-602 בפתח תקווה.

ארז קיטה מנכ״ל עמותת אור ירוק: ״כלי הרכב הכבדים מעורבים בתאונות דרכים קטלניות בשיעור ניכר מאשר חלקם במצבת כלי הרכב בישראל. במשך שנים רבות הזניחו במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים את תחום הרכב הכבד והדבר יצר מחסור גדול בנהגים. המציאות היומיומית היא של נהגים שנאלצים לעבוד שעות רבות על ההגה, לעיתים גם 17 ו-18 שעות. חלקם נוהגים בכלי רכב לא תקינים, עם משקל עודף וכמעט ללא פיקוח מצד המשטרה ומשרד התחבורה. לכלי הרכב הכבדים פוטנציאל לתאונות קטלניות מרובות נפגעים, ממש כמו בפיגועי טרור. למרות שהנתונים חדים וברורים וידועים לכל, מעט מאוד נעשה כדי לקדם את רמת הבטיחות של משאיות ואוטובוסים ולצמצם את מספר הנפגעים הגבוה. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים גורר רגליים בכל הקשור להטמעת הטכוגרף דיגיטאלי, אותו מכשיר שמנטר את מהירות נסיעת כלי הרכב ואת שעות העבודה של הנהג ויכול להביא להפחתה משמעותית בתאונות הדרכים הנגרמות מעייפות הנהג. למרות התאונות הקטלניות שאירעו בשנים האחרונות לא בוצעו חקירות עומק כדי להבין את הכשלים ולתקנם. כבר מזמן היה צריך לקיים חריש עמוק ולהפוך את כלי הרכב הכבדים לבטיחותיים יותר על ידי הטמעת הטכוגרף, תוספת של ניידות בדיקות בצידי הדרכים, ענישה מרתיעה גם על בעלי משאיות ואוטובוסים שמאלצים נהגים לנהוג מעבר לשעות המותרות בחוק, בכלי רכב לא תקינים אשר מהווים פצצות מתקתקות״.

צילום: עמותת אור ירוק



להלן נתוני ההיפגעות בערים השונות – בשנת 2020 הכי הרבה נפגעים בתל אביב-יפו:

בעשור האחרון (2011-2020) אירעו בירושלים 2,216 תאונות דרכים במעורבות משאיות ואוטובוסים, מתוכן 50 תאונות קטלניות (בהן לפחות אדם אחד נהרג). בשנת 2020 אירעו בעיר 171 תאונות דרכים במעורבות כלי רכב כבדים, מהן שבע תאונות קטלניות.

בעשור האחרון (2011-2020) אירעו בתל אביב-יפו 2,311 תאונות דרכים במעורבות משאיות ואוטובוסים, מתוכן 56 תאונות קטלניות (בהן לפחות אדם אחד נהרג). בשנת 2020 אירעו בעיר 214 תאונות דרכים במעורבות כלי רכב כבדים, מהן שלוש תאונות קטלניות.

בעשור האחרון (2011-2020) אירעו בחיפה 962 תאונות דרכים במעורבות משאיות ואוטובוסים, מתוכן 18 תאונות קטלניות (בהן לפחות אדם אחד נהרג).בשנת 2020 אירעו בעיר 62 תאונות דרכים במעורבות כלי רכב כבדים.

בעשור האחרון (2011-2020) אירעו בבאר שבע 656 תאונות דרכים במעורבות משאיות ואוטובוסים, מתוכן 11 תאונות קטלניות (בהן לפחות אדם אחד נהרג). בשנת 2020 אירעו בעיר 46 תאונות דרכים במעורבות כלי רכב כבדים, מהן אחת קטלנית.

בעשור האחרון (2011-2020) אירעו בפתח תקווה 602 תאונות דרכים במעורבות משאיות ואוטובוסים, מתוכן 23 תאונות קטלניות (בהן לפחות אדם אחד נהרג). בשנת 2020 אירעו בעיר 36 תאונות דרכים במעורבות כלי רכב כבדים.

בעשור האחרון (2011-2020) אירעו בחולון 517 תאונות דרכים במעורבות משאיות ואוטובוסים, מתוכן עשר תאונות קטלניות (בהן לפחות אדם אחד נהרג). בשנת 2020 אירעו בעיר 47 תאונות דרכים במעורבות כלי רכב כבדים, מהן אחת קטלנית.

בעשור האחרון (2011-2020) אירעו באשדוד 468 תאונות דרכים במעורבות משאיות ואוטובוסים, מתוכן 16 תאונות קטלניות (בהן לפחות אדם אחד נהרג). בשנת 2020 אירעו בעיר 29 תאונות דרכים במעורבות כלי רכב כבדים.

בעשור האחרון (2011-2020) אירעו בבת ים 432 תאונות דרכים במעורבות משאיות ואוטובוסים, מתוכן 11 תאונות קטלניות (בהן לפחות אדם אחד נהרג). בשנת 2020 אירעו בעיר 34 תאונות דרכים במעורבות כלי רכב כבדים מהן אחת קטלנית.

בעשור האחרון (2011-2020) אירעו ברמת גן 417 תאונות דרכים במעורבות משאיות ואוטובוסים, מתוכן תשע תאונות קטלניות (בהן לפחות אדם אחד נהרג). בשנת 2020 אירעו בעיר 55 תאונות דרכים במעורבות כלי רכב כבדים מהן אחת קטלנית, מדובר במספר התאונות הגבוה בעיר בכל העשור.

בעשור האחרון (2011-2020) אירעו בנתניה 404 תאונות דרכים במעורבות משאיות ואוטובוסים, מתוכן 16 תאונות קטלניות (בהן לפחות אדם אחד נהרג). בשנת 2020 אירעו בעיר 30 תאונות דרכים במעורבות כלי רכב כבדים מהן ארבע קטלניות.

בעשור האחרון (2011-2020) אירעו בראשון לציון 387 תאונות דרכים במעורבות משאיות ואוטובוסים, מתוכן 13 תאונות קטלניות (בהן לפחות אדם אחד נהרג). בשנת 2020 אירעו בעיר 22 תאונות דרכים במעורבות כלי רכב כבדים מהן אחת קטלנית.

מתחילת שנת 2021 נהרגו בתאונות דרכים במעורבות רכב כבד 72 בני אדם, עליה של 31% בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה שבמהלכה נהרגו בתאונות במעורבות רכב כבד 55 בני אדם.

צילום: עמותת אור ירוק
מערכת כרמליסט

מערכת כרמליסט

"כרמליסט" הינו אתר חדשות מקצועי וחדשני אשר מעדכן באופן שוטף על כל הנעשה בעיר חיפה. "כרמליסט" שם לעצמו מטרה להביא את החדשות המעניינות והחשובות ביותר הקשורות בעיר חיפה תוך מתן חווית משתמש נוחה לכלל תושבי האזור.

שתפו עכשיו

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter

יכול גם לעניין אותך

חדשות היום

מיון כרמל ערוך ומוכן לכל תרחיש

תוך מורכבות התנהלות בזמן קורונה תרגל מיון כרמל אירוע רב נפגעים גדול. בתרגיל בחנו אנשי פיקוד העורף והאגף לשעת חירום במשרד הבריאות את צוותי מיון

מעקב
הודע על
guest
0 Comments
פידבקים מוטבעים
ראה את כל התגובות